Cuma, Şubat 4

ALIŞVERİŞ ÇARESİZLERİ

Hukuk dersinde hocamın anlattığı konuyla alakası olmayan bir tamlama bu başlık.

Alışveriş çaresizleri,ne çok insanı barındırıyor içinde,avmlerden dolup taşan...Başkalarının eski deyip bir köşeye fırlattıkları bir başkasının ihtiyaçlarını karşılamakta.İhtiyacımızdan fazlasını tüketmeye bayılıyoruz.Kimisinin çok parası varken kimisinin yeterli parası yokken-yinede- lüks yaşamayı seviyoruz.Oysa bilinçli birer insan olsak hem dünya daha yaşanılası olurdu hem de çoğu insanın hayat koşulu daha iyi olabilirdi.Hem yeşili tüketiyoruz hem kendimizi.
Kıyafetlerde ve teknolojik aletlerde insanların bilinçaltına işleyen reklamlar ve markalar,-değerinin o kadar olmadığını düşündüğüm şeyleri-bireyleri daha çok almaya zorlamakta.Direnebilene aşk olsun.Şu anda geldi aklıma George Orwell ın Aspidistra diye bir kitabı vardı,kitabın kahramanı Gordon Comstock kapitalizmin yutturmacası olarak gördüğü rekalmcılıktan kaçmaya çalışmaktaydı ama geçirdiği süreç çok zorluydu.O yüzden bundan kaçış olmadığını biliyorum ama en azından aza indirgemekte fayda var.Eşyalarımı eskiyinceye kadar kullanmayı seviyorum,kullanılamayacak duruma gelene kadar kullanmayı.Ve avm ye girdiğimde de kaybetmiyorum kendimi en azından makul şeyler alıyorum ve paramı biriktiriyorum,bir kıyafete ya da telefona fazla para vereceğime bu parayı bir bilet almak,gezmek vs. için kullanıyorum ne olursa artık..
Çaresiz olmaya da gerek yok değil mi?
Bu arada hukuk hocamızın kredi kartı yok.Çok fazla seviyorum o insanı.Okullar açılsada görebilsem.

2 yorum:

deeptone dedi ki...

ne güzel bi yazı olmuş.
çaban çok anlamlı bence.
bak ben de biraz bu çabadayım.
sade yaşamaya çalışırım.
kart kullanmam. sadece nakit.
yakınlarda, bi süre, tvsiz, telefonsuz da yaşadım. yani yoktu bende evde filan.
ama telefon iş gereği zorunlu en azından. mecburen aldım.
ama bütün yüklerden kurtulmaya çalışırım. ama para biriktiremiyorum.
:)

Lethe dedi ki...

benim ilerde evim olduğun mesela tv almayacağım,sinema sistemi olacak sırf bir odam:) Ben de telefonu kullanmıyorum önceden sms yapardım şimdi yapmıyorum mesela.Biriktirsen iyi olur aslında ama tabi sonuçta sen çalışıyorsun ihtiyaçların daha fazla olabilir :)